W rekomendacjach UNESCO Preliminary report on the first draft of the Recommendation on Open Science z 30 września 2020 r. Otwarta Nauka zdefiniowana została jako koncepcja obejmująca różne praktyki dzielenia się wynikami badań, zacieśniania współpracy naukowej, wymiany informacji z korzyścią dla nauki i społeczeństwa oraz otwierania procesu tworzenia i przekazywania wiedzy naukowej z uwzględnieniem podmiotów społecznych spoza kręgów naukowych.
Kluczowe obszary otwartej nauki to: otwarty dostęp do publikacji, otwarte dane badawcze, oprogramowanie open source, open hardware, infrastruktura otwartej nauki, otwarta ewaluacja, otwarte zasoby edukacyjne, otwarty sposób angażowania społeczeństwa w naukę, otwartość na różnorodność wiedzy i jej źródeł.
źródło: www.shb-online.nl, licenacja CC BY-SA |
dr Katarzyna Weinper pełnomocnik ds. otwartego dostępu w PL ADRES I KONTAKT
Centrum Innowacji i Zaawansowanych Technologii ul. Nadbystrzycka 36C, pokój 309J (poziom III) tel. 81 538-4859 e-mail: k.weinper@pollub.pl |
The Education Programme Component II Mobility in Higher education EOG/21/K2/W/0012 has funding of 36 225,00 EUR for which 85% is an EEA Grant contribution and 15% is aquired through domestic funding. The main objective of the Programme is to strengthen bilateral relations between Poland and the Donor States (Iceland, Liechtenstein, Norway) at all levels of education by the Mobility Projects in Higher Education